פרס עיטור הנשיא הוענק לגרי"מ לאו

    בנצי לייזרוביץ 1 Comment on פרס עיטור הנשיא הוענק לגרי"מ לאו
    17:55
    05.05.24
    צבי טסלר No Comments on יותר מעשור אחרי ההחלטה: תצא לדרך הקמת בית חולים חדש בנגב

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נשיא המדינה שמעון פרס התייחס הבוקר למצב הביטחוני ולמבצע "צוק איתן" במסגרת טקס הענקת "עיטור הנשיא" לחמישה זוכים חדשים בבית הנשיא בירושלים, ואמר :"על מדינת ישראל עבר עוד לילה ובו חמישה מיליון תושבים חיים בסכנת טילים. כבר כמה לילות שאימהות עם ילדיהן בזרועותיהן לא ישנות מחשש שתהיה אזעקה. אנחנו מגנים על הילדים שלנו ולא נסכים שיסכנו אותם. עלינו לומר באופן ברור כי מדינת ישראל לא תסמוך על המזל – אנחנו מוכנים ומאורגנים לכל תרחיש על מנת להגן על אזרחי ישראל. כולנו חזית אחת בפני הסכנה, לא נסכים להיות קרבנות". הנשיא הדגיש כי צה"ל פועל למיגור הטילים ולהגנת תושבי ישראל. הנשיא העביר מסר לחמאס כשאמר: "איננו רוצים לראות חפים מפשע נהרגים, אך אתם אלה שהורגים את אזרחי עזה כשמציבים אותם בסכנה במקומות מהם אתם יורים".

    כזכור, הנשיא פרס החליט לפני כשנתיים על הקמת ועדה מיוחדת בראשות השופט שמגר, שתבחן מיסוד עיטור כבוד אזרחי בישראל, בדומה למדינות רבות בעולם. העיטור מוענק ליחידי סגולה (אנשים פרטיים וארגונים) אשר תרמו תרומה ייחודית ויוצאת דופן לחברה במדינת ישראל, לתדמיתה בעולם ומהווים דוגמא ומופת ליזמות, חדשנות, יצירתיות, חזון ותיקון עולם. מאז מיסודו של העיטור היוקרתי זכו בו כ-18 חתנים וכלות ביניהם – הנרי קיסינג'ר, נשיא ארה"ב ברק אובמה, הרב עדין שטיינזלץ, ביל קלינטון, אלי ויזל, אנגלה מרקל וג'ורג'יו נפוליטנו.

    השנה הוחלט להעניק את עיטור הנשיא ל 5 אישים בהם:

    הרב ישראל מאיר לאו על היותו נואם ומשמיע דברה של היהדות בנועם, גם באוזני ציבורים הרחוקים ממנה. עובדת היותו ניצול שואה הביאה אותו לעסוק הרבה בעניינים הקשורים בזכרה ובהנצחתה. הרב ישראל מאיר לאו תרם להכרה החיונית בדבר שורשי עמנו ואחדותו. מוסר בנצי



    1 תגובות

    מיין תגובות